svp 4 gevangenenen in 1 cel!!!!

  • ziekenverzorgende Johan

    Ik werk zelf in een verpleeghuis.

    Een verpleeghuis waar men geen privacy heeft 4 bewoners op een slaapkamer; men nooit niet naar buiten kan (geen personeel) 1 keer per week doucht (als er genoeg personeel is). Op een gesloten afdeling men is dementerend en de deur gaat ook al om 16.00 op slot. Men elke dag uit moet slapen (2 verzorgers op 16 bewoners dat word te laat). Geen tv op de slaapkamer.

    En maar zeikenover de gevangenis.

    Als mijn ouders oud worden is het advies beroof een bank.

    Dat betekend:

    Elkde dag douchen

    Elke dag buiten (luchten)

    Wippen in het wipkamertje en een eigen tv.

    In de avnond pas de deur op slot ipv om 16.00

    ennnnnnn een 1 persoons kamer.

    klaag maar over de gevangenis jongens totdat je de verpleeghuiszorg in nederland ziet. De gevangenis is vergeleken met dit soms wel erg lux.

  • Mandy

    Sorry dat ik het even zeg hoor maar ook dit verschilt per verpleeghuis want mijn oma heeft in een verpleeghuis gezeten waar je niet zo afgestraft werd als wat jij hierboven doet

    En die mensen hebben het over het algemeen helemaal niet zo slecht hoor in een verpleeghuis en ze mogen ook naar buiten want ik ken meerdere verpleeghuizen dan werk jij denk ik in 1 grote uitzondering daarvan (Maybe strafkamp ofzo)

    Dus reageer je voortaan bij je baas af of bij de minister van volksgezondheid die maken die regels en niet wij hier

  • Ex collega

    Johan,

    Je slaat de spijker op z'n kop.

    Ik zelf heb 5 jaar in een verpleeghuis gewerkt (en in verschillende stage gelopen)en daarna nog eens 5 jaar in een gevangenis gewerkt, en het is precies zoals jij het hebt neergezet.

    De mensen die voor tijdens en na de oorlog, hard gewerkt hebben om ons land te maken tot het vandaag de dag is, worden opgesloten onder minder prettige omstandigheden dan onze criminelen.

    Sterkte met je zware maar leuke baan.

  • Mandy

    Tsja maar ga dan klagen bij de minister met zijn allen die maakt de regels niet wij !! HIer klagen heeft geen zin hoor en tsja dat er geklaagt wordt over gevangenissen lijkt me hier logisch he op een site van gevangenis.pagina

  • Ex collega

    Hallo Mandy,

    M.i is dit geen klagen, wij hebben het hier over de levensomstandigheden van een oudere medemens in een verpleeghuis, en een crimineel in de gevangenis.

    Johan's schrijven is precies een weergave van hoe het is.

  • Mandy

    Ja maar ja die mensen moeten al blij zijn dat ze zo oud worden en tsja ze zullen vast niet de enige zijn in die omstandigheden hoor !! En dan moeten jullie je gaan uiten bij de minister ipv hier omdat jullie zo met die oude mensen te doen hebben ! Er zijn mensen die in ergere omstandigheden leven hoor

  • Een PIWer

    Mandy waarom val jij iedereen aan deze mensen geven ook hun menig net als jij. kun jij niet tegen een mening van iemand anders?

  • Hellen

    Hallo Johan,

    Hierbij sla je de spijker precies op zijn kop.

    Politiek Den Haag maakt zich zorgen om meer gevangen in een cel.

    Terwijl de oude van dagen, mensen die vroeger Nederland na de oorlog hebben opgebouwd nu terechtkomen in hokken bij elkaar en de zorg die ze nodig hebben niet krijgen vanwege de financiën die uitgaan naar andere zaken zoals tv's en wipkamertjes voor geditineerden.

    Dit is Nederland op zijn best.

  • Hyperactief

    Hoi Hellen, reken je daar ook deze doelgroep onder ??? Het klinkt in ieder geval weer lekker alles over één kamp scherend oftewel generaliserend !!! Groetjes v Hyperactief

    AMSTERDAM - De jeugdgevangenissen in Nederland worden voor een groot deel bevolkt door kinderen voor wie in internaten en tehuizen geen plaats is. In totaal gaat het om 526 kinderen die geen strafbaar feit hebben gepleegd. Dat is 38 procent van de kinderen die in jeugdgevangenissen verblijven.

    Het betreft in alle gevallen kinderen die op advies van de kinderbescherming uit huis zijn geplaatst. De belangrijkste reden dat ze in een gevangenis zitten, is volgens Justitie dat ze elders te vaak weglopen. Het jongste kind dat om die reden vastzit is 9 jaar oud.

    In de jeugdgevangenissen, officieel gesloten justitiële inrichtingen genoemd, vallen deze kinderen onder hetzelfde regime als jongeren die een straf uitzitten. De kinderen worden ‘s avonds en gedeeltes van het weekeinde opgesloten in een cel. Over het terrein lopen, bijvoorbeeld om naar de gevangenisschool te gaan, mag alleen onder begeleiding. Jeugdgedetineerden mogen, net als volwassen gedetineerden, slechts beperkt ’luchten'. Een keer in de week is er bezoekuur. Als kinderen een driftbui krijgen, gaan ze naar de isoleercel.

    Ook in de zogeheten open justitiële inrichtingen, waarvan er minder zijn, zitten bijna vijfhonderd kinderen die in de jeugdhulpverlening niet te handhaven zijn.

    'Veel kinderen die in justitiële inrichtingen terechtkomen, hebben gedragsproblemen', zegt woordvoerster Leeflang van het ministerie van Justitie. ‘Ze worden in de inrichtingen onder meer behandeld voor autoriteitsproblemen, oppositioneel-opstandige gedragsstoornis, hechtingsproblematiek en ADHD.’ Volgens beleidsmedewerker Siswerda van de dienst justitiële jeugdinrichtingen, en ook volgens bronnen uit de inrichtingen zelf, worden de kinderen in sommige inrichtingen zeer grondig behandeld, maar stelt de therapie in andere inrichtingen weinig voor.

    Voor kinderen die vanuit de jeugdhulpverlening naar een jeugdgevangenis worden gestuurd, geldt geen minimumleeftijd van 12 jaar, zoals voor strafrechtelijke plaatsingen geldt.

    De provincies hebben vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer om miljoenen euro's extra voor de jeugdzorg gevraagd. Het is echter nog maar de vraag of extra geld voor de jeugdzorg kan voorkomen dat ‘wegloopkinderen’ in jeugdgevangenissen worden geplaatst. Bron : Volkskrant November 2002 !!!

  • Ex collega

    “Voor kinderen die vanuit de jeugdhulpverlening naar een jeugdgevangenis worden gestuurd”

    Dit zijn de boefjes die in een gezin en onder de hulpverleningzorg niet meer te handhaven zijn. Dus niet de arme “wegloopkindjes” maar de probleem gevallen.

    Een harde leerschool maar een jeugdgevangenis is niet verkeerd voor dit soort, ook internaten en tehuizen hebben behoorlijke strakke behandelingen en regels/straffen t.a.v ontoelaatbaar gedrag.

    Stel derhalve voor:

    Mensen die kinderen denken te willen hebben moeten bij Justitie een beginseltoestemming aanvragen, ouders worden gescreend op elk gebied sociaal,medisch ect.

    “Zwanger raken zonder toestemming, geen probleem, abortus is legaal”

    Bij schoolgaande leeftijd, ouders ondertekenen een contract met de school “Citaat Minister ” gaat het dan nog niet, komen de kinderen onder de zorg van de overheid, de ouders gaan dit flink in hun inkomsten voelen. (kinderbijslag wordt stopgezet, verder alle uitkeringen die de ouders ontvangen worden gehalveerd) werkende ouders gaan net als bij een alimentatie berekening naar draagkracht mee betalen.

    En zo kan ik nog wel even doorgaan, miljoenen beschikbaar maken……..waarvoor?