Steun het GRATIEVERZOEK van Pedro Ruyzing - Levenslang in Thailand -

  • Prisonlife.nl

    STEUN HET GRATIEVERZOEK VAN PEDRO RUYZING !

    Steun het gratieverzoek van

    Pedro Ruyzing (45)

    40 jaar gevangenisstraf in Thailand

    24-06-2003 - Pedro Ruyzing (45 jaar) zit sinds 1995 een levenslange gevangenisstraf uit in de Bangkwang Central Prison in Bangkok (Thailand), ook bekend onder de naam ‘Bangkok Hilton’. Pedro Ruyzing beging in 1995 een enorme stommiteit door 3 kilo drugs te smokkelen in Thailand, waarvoor hij ter dood werd veroordeeld. Doordat hij zijn schuld bekende en het zijn eerste overtreding was, werd de doodstraf omgezet in levenslang (100 jaar). In 1998 heeft Zijne Koninklijke Hoogheid Koning Bhumibol Adulyade van Thailand amnestie verleend aan Pedro Ruyzing en is zijn straf verlaagd tot 40 jaar. Pedro heeft nu nog 31 jaar celstraf voor de boeg en hij zal de leeftijd van 78 jaar hebben bereikt als hij vrijkomt en het heeft overleefd. In 1998 heeft Pedro Ruyzing ook een gratieverzoek ingediend, die tot zijn grote spijt werd afgewezen. In tegenstelling tot veel andere landen is het Nederland niet gelukt om een uitleveringsverdrag met Thailand te sluiten, waardoor Pedro Ruyzing zijn gehele straf in Thailand zal moeten uitzitten.

    Pedro Ruyzing heeft echter nog 1 mogelijkheid om ooit nog eens vrij te komen! Indien Zijne Koninklijke Hoogheid Koning Bhumibol Adulyade van Thailand het nieuwe gratieverzoek van Pedro Ruyzing inwilligt, zal Pedro eerder vrijkomen.

    Steun het gratieverzoek en lees meer informatie op www.prisonlife.nl

  • peter1

    Sorry geen steun, had maar niet moeten smokkelen. Weetje wel wat drugs aanricht. Zulke mensen horen vast te zitten.

  • merel

    kijk zulke mensen hebben geen verstand van wat het is om vast te zitten in thailand;

    ze hebben natuurlijk familie die aan drug verslaafd zijn!!!!!!! dat ze zelf daar aan bij gedragen hebben vergeten ze maar ze zeggen natuurlijk dat hun wel een goede opvoeding hebben gehad ,als je meer aandacht aan je familie geef had dit niet gebeurt hij had beter moeten weten .

    goed te praten valt het niet!!!!! maar om iemand zij leven lang te straffen heeft geen nut; als ik in thailand op vacatie ga ga ik langs hem want ik weet hoe belangrijk het is om iemand te zien ook al ken je elkaar niet ]dus als je er geen verstand van heb MOND DICHT dit doe je niet zo maar pedro had ook zijn reden om het te doen .en of je dat nu goed vind of niet dat is dan jammer voor jou .als ik jou was zou ik in mijn eigen land maar eens voorop lopen je medemens nog nooit van gehoord

  • nancy

    wat een wazig verhaal. wat bedoel je nu eigenlijk…

    klopt iemand lang straffen heeft geen nut. weet wel wat anders en dat kost een stuk minder geld.

    waarom gratie. men is gewaarschuwd….en ik hoef er geen verstand van te hebben om dat te snappen!!!

  • Mandy

    Nou mijn steun krijgt Pedro zeker hoor geen probleem heb inmiddels het formulier al uitgeprint

    Ik hoop dat het dit keer wel lukt

    groeten Mandy

  • Diana

    Ik steun het gratieverzoek ook, het is niet goed te praten dat hij dat heeft gedaan,maar je weet nooit wat de reden is geweest, zoiets doet men uit geldnood, of om uit de schulden te blijven. Nogmaals ik keur het niet goed, maar de zorg daar is om te huilen, de mensen wordenals beesten behandeld, en dat is ook weer niet nodig. Dus mijn steun heeft hij,ik denk dat hij al genoeg straf heeft gekregen door daar al zo'n lange tijd te zitten, en dat zal voor zijn gevoel al héél lang zjn.