Verliefd

  • ikke

    Ik wil wel eens weten waarom vrouwen op “criminele” mannen vallen. Waarom jaren naar de bajes lopen voor een uurtje bezoek?

  • Mandy

    Tsja als je van iemand houd heb je er nog eens wat voor over ! Wat logisch is hè ?

    En iemand waarvan je houd die laat je niet zomaar in de steek en ieder mens heeft zijn fouten jij zeker ook ikke dat weet ik 100% zeker ..

    En wil je hier in Nederland zoals jij zegt : Jaren de bak in gaan dan moet je op zijn minst moord met voorbedachte hebben gepleegt ..

    En zoals jij zegt : Criminele mannen zijn ook mensen met gevoel en een hart hoor en die hebben net als jij en ik ook liefde nodig ..

    En nogmaals ieder mens heeft zijn fouten ..

    afz Mandy

  • Rene

    Relaties ontstaan (meestal) niet in een gevangenis maar bestonden al voordat iemand werd veroordeeld.

    Dat kunnen relaties van jaren zijn, getrouwd , kinderen enz het is voor iedereen een persoonlijk verhaal waarom iemand jaren op het bezoek uur naar een gevangenis gaat om man lief te bezoeken.

    Zolang het jezelf niet overkomt of overkomen is kan je het deze vrouwen niet kwalijk nemen of vragen waarom?

    Je gaat niet op een moment van tegenslag je geliefde in de steek laten, omdat hij de kilometer teller van auto's heeft terug gedraaid of tapijt rollen van zijn baas stiekum heeft verkocht of zoals ik eens meemaakte een jongen werd door zijn ex-vriendin van verkrachting beticht, wat bleek omdat hij een nieuwe vriendin had en de ex hem probeerde kapot te maken, zijn nieuwe vriendin bleef komen, totdat tijdens het onderzoek bleek dat de ex het had verzonnen.

    Er zit vaak een menselijk verhaal achter een overtreding of een misdrijf, niet dat ik dat goed wil praten, maar luister altijd eerst naar vrehalen voordat je een conclusie trekt of een (ver)oordeel klaar hebt over iets wat jezelf (nog) niet is overkomen.

    groetjes rene

  • Ilse

    Hallo Ikke,

    Eigenlijk moet ik hier niet op reageren, maar ik doe het lekker toch.

    Inderdaad wat Rene zegt klopt. DE meeste hadden al een relatie voordat diegene in de bajes belande.

    Je weet duidelijk niet waar je over praat!

    Ik ga niet zo makkelijk naar een andere vent omdat mijn vriend vast zit.

    Ik hou van hem en daar kan dit niks aan veranderen.

    Mijn vriend zit vast voor iets wat 7 jaar geleden gebeurd.

    Wij zijn nu 5 jaar bij elkaar, dus het is zijn verleden en dat wil ik graag laten rusten.

    Je kunt hier pas over mee praten als het jezelf gebeurd……………

    Groetjes

  • Nancy

    Dit is een forum waar je kunt discussieren over dit onderwerp. Of je het overkomen is of niet. Bovendien wordt er een vraag gesteld waar je op kunt antwoorden of niet.

    Die vraag die gesteld werd heb ik mij ook dikwijls afgevraagd. Dat je van die persoon houdt snap ik maar dat je van iemand houdt die bewust iemand benadeeld heeft (laat ik in het midden wat die persoon heeft uitgevreten) en de daarbij behorende familie hoor ik jullie niet over . Nog maar niet te spreken over de “familienaam” die je partner ter grabbel gooit van zichzelf, partner kinderen etc.

  • Rene

    Nancy,

    Jouw vraag en die van “Ikke” zijn zo onpersoonlijk gesteld, dat niemand die er mee te maken heeft of te maken heeft gehad de behoefte heeft om erop te antwoorden. Daarintegen begrijp ik je vraag wel, alleen wat wil je horen?

    Wat zou jij doen?

  • Hyperactief

    De beste stuurlui staan aan wal zo ook Nancy, je heb daders die terecht zitten in alle soorten en maten, ook worden er fouten (meer dan je denkt) gemaakt waardoor mensen ONTERECHT als dader worden veroordeeld. Dan heb je nog zat omstandigheden waar gewoon werkenden in de gevangenis kunnen belanden. Mensen die langs de weg zitten hoeven maar als voorbeeld een blackout te krijgen en iemand dood te rijden en voor je het weet zit jou geliefde daar. De boekhouder die om de eindjes aan elkaar te knopen rommelt met de boekhouding etc. etc. etc. Een grens trekken tussen verschillende categoriën bestaat niet, eveneens als jou vooroordeel waarin je waarschijnlijk wilt horen dat alles en iedereen schorum is die daar zit, nee sommigen hebben ervoor “gekozen” en anderen hebben pech gehad. Ook dat zijn gewoon mensen de één met een stoornis de ander met pech en een categorie die er voor “gekozen” heeft etc. etc. etc. Houden van is een proces, als bij jou houden van een wegwerpartikel is, dan moet je houden van bij jezelf toch nog maar eens goed na laten kijken, want dan klopt er echt iets niet aan je !!! Groetjes v Hyperactief

  • Hyperactief

    Er zijn ook “criminele” vrouwen en ja zelfs jeugdigen, verdiep je eerst eens in een hoop oorzaken en kom dan terug. Criminelen worden niet geboren, maar vaker als je denkt gecreëerd !!! De hele denkwijze in dit land is ziek, veel kan voorkomen worden niet alles, maar daar moet men voor denken om eerdere onpopulaire maatregelen terug te draaien, oorzaak bestrijding dus. Hier dweilt men graag met de kraan open en Ambtenaren met een lange termijn visie zijn schaars, verder als de neuslengte of eigen portemonaie komt men niet !!! Groetjes v Hyperactief

  • Rene

    Beste Hyper,

    Je eerste reactie was aardig, de tweede totaal niet to the basic.

    Wie is er ziek? en waardoor komt deze ziekte…?

    Wie is eraan het dweilen en tegen welke kraan?

    Welke lange neus en over welke financiele middelen heb je het?

    Sorry ben even helemaal de kluts kwijt, met jouw verhaal.

  • Hyperactief

    Hoi Rene, de posting is inderdaad een beetje off topic geworden, maar ik zal een poging wagen te beschrijven wat ik bedoel, ik zal ze nummeren dan kun je op het onderwerp wat je eventueel niet begrijpt terug komen.

    1 Ik heb met vrouwen en jeugdigen aan willen geven dat het NIET alleen mannen betreft die in de gevangenis komen, dat is duidelijk neem ik aan.

    2 De Maatschappij is ziek, en de “Overheid” verspreid in zekere mate zelf het “virus” !!!

    Daar zijn heel veel voorbeelden van te noemen van trage bureaucratie waardoor mensen in financiële nood komen tot aan ontbrekende herhuisvesting bij op straat komen, goed bedoelde regelgeving die verkeerd uitpakt waardoor mensen buiten gesloten (kansloos) en/ of verkeerde beleidsvoering waardoor iemand failliet gaat.

    Als je daadwerkelijke een paar voorbeelden wilt zien, dan zeg je het maar.

    3 Het dweilen met de bekende kraan is een uitdrukking die vrijwel iedereen begrijpt, en voor zich spreekt, maar vooruit ook hier een poging. Als jij in een ruimte met effect wilt dweilen dan draai je eerst de kraan dicht anders blijf je aan de gang. De kraan is de oorzaak dus. Als de oorzaak is dat mensen meer vaste lasten hebben als inkomsten, door stijgende lasten en gelijkblijvende lonen/ uitkeringen. Dan kun je allerlei Wetten en Regels verzinnen maar als die de oorzaak niet bestrijden dan heeft dat geen nut, (Ambtenaren als dweilers) maar het helpt niet zolang de oorzaak (kraan) in dit geval uitgaven/ inkomsten op elkaar afgestemd worden.

    4 Beleidsmakers die ver vooruit kunnen kijken kijken verder dan hun eigen neus lang is, dat is ook gewoon een uitdrukking. Als je niet verder als je eigen neus kan kijken dan loop je ergens tegenop !!!

    5 Financiële middelen die binnen komen en te besteden zijn bij de Overheid moeten ook in evenwicht zijn, nu wordt er meer uitgegeven als binnenkomt.

    Groetjes v Hyperactief

    P.S.: Niet l.u.l.l.i.g bedoeld, maar als jij mijn posting al niet begrijpt, dan zal je wel veel moeite hebben met aanvraagformulieren e.d.