sollicitatie bewaarder

  • mira

    Hallo, ik weet niet of ik hier op het juiste prikbord zit maar ik gooi het toch maar ff in de groep. Ik ben 31 jaar en moeder van 2 kindjes, ik ga volgende week op sollicitatie en moet dan de zg. fitheidstest doen…is er iemand die me wat kan vertellen over sollicitatieervaringen e.d. ik weet wel het een en ander maar dat is puur theorie, ik zou graag eens willen weten hoe een bewaarder zijn werk ervaart en of hoe een gedetineerde of relaties hiervan een bewaarder ervaren…….

    groetjes Mira

  • Hyperactief

    Hoi Mira, hoe gedetineerden een bewaarder/ ster ervaren ligt veel aan de bewaarder/ ster zelf. Ook heb ik bij bezoek dezelfde ervaring als gedetineerden. Er zijn bewaarders/ sters die gewoon tof en menselijk zijn. En er zijn van die macho figuren die denken omdat ze een pakkie aan hebben dat ze ff lekker anderen kunnen pesten treineren en/ of frustreren. En ja als er dan slachtoffers vallen is iedereen in rep en roer en moet het beter met de veiligheid en bla bla bla, maar er is niemand die ook maar op het idee komt dat collega´s die zich aan ontoelaatbaar gedrag schuldig maken, dat ie medeverantwoordelijk kunnen zijn voor de bekende druppel die de emmer doet overlopen. Menselijkheid en wederzijds respect, draagt bij aan ieders veiligheid. Incidenten van echt gestoorden voorkom je nooit. Maar met personeel wat zich aan wangedrag schuldig maakt, zou korte metten gemaakt moeten worden. Justitie heeft al een niet te beste reputatie, en hoe zou dat toch komen. Zelfs het Ministerie antwoordt geen eens op schrijven terug, we zijn ver gedaald in den lande en het systeem is door en door ziek. Rotte appels steken tenslotte een hele mand aan, maar dat dringt tot weinigen door !!! Groetjes v Hyperactief

  • mira

    hoi hyperactief..bedankt voor je reactie, was al blij met een reactie….over de rotte appels…ik weet natuurlijk niks uit ervaring, wel van oa. de verhalen, voor mij staat zeker dat respect voorop, ik ben niet meer dan een ander en ik hoop dat ik wat voor een beroep het ook word dat ik daar aan vast kan houden, over iedereen is wat te zeggen en het ligt er volgens mij maar net aan aan welke kant je staat…, ik wil zelf ook met respect behandeld worden en zo hoor ik ook met een ander om te gaan!

    groetjes MiraHyperactief schreef:

    >

    > Hoi Mira, hoe gedetineerden een bewaarder/ ster ervaren ligt

    > veel aan de bewaarder/ ster zelf. Ook heb ik bij bezoek

    > dezelfde ervaring als gedetineerden. Er zijn bewaarders/

    > sters die gewoon tof en menselijk zijn. En er zijn van die

    > macho figuren die denken omdat ze een pakkie aan hebben dat

    > ze ff lekker anderen kunnen pesten treineren en/ of

    > frustreren. En ja als er dan slachtoffers vallen is iedereen

    > in rep en roer en moet het beter met de veiligheid en bla bla

    > bla, maar er is niemand die ook maar op het idee komt dat

    > collega´s die zich aan ontoelaatbaar gedrag schuldig maken,

    > dat ie medeverantwoordelijk kunnen zijn voor de bekende

    > druppel die de emmer doet overlopen. Menselijkheid en

    > wederzijds respect, draagt bij aan ieders veiligheid.

    > Incidenten van echt gestoorden voorkom je nooit. Maar met

    > personeel wat zich aan wangedrag schuldig maakt, zou korte

    > metten gemaakt moeten worden. Justitie heeft al een niet te

    > beste reputatie, en hoe zou dat toch komen. Zelfs het

    > Ministerie antwoordt geen eens op schrijven terug, we zijn

    > ver gedaald in den lande en het systeem is door en door ziek.

    > Rotte appels steken tenslotte een hele mand aan, maar dat

    > dringt tot weinigen door !!! Groetjes v Hyperactief

  • Rene

    Mira,

    Hoe is de sollicitatie gegaan? heb je de coopertest moeten lopen:)

    Vergeet niet dat je een beroepsmatige verhouding moet hebben met gedetineerden (verdachten)je bent niet een vriendin of een moeder………maar puur een medewerkster van Justitie die moet toezien op uitvoering van regels en plichten die gedetineerden hebben binnen het gevangeniswezen.

    De rechten en vrijheid in de maatschapij hebben zij niet aangekunt, daarom zijn zij gestraft of worden gestraft (na veroordeling). Ik heb als medewerkster van Justitie het geluk gehad dat ik nog nooit ben beroofd, bestolen, verkracht of aangevallen, (of door toedoen van een ander) aan de drugs geraakt……ook niet iemand in mijn familie. Dat maakte het voor mij eenvoudiger om mijn werk te doen.

    Het woord respect binnen het gevangeniswezen is een niets zeggend woord, jij als medewerkster moet respect krijgen van de gedetineerde, maar jij hoeft zeker geen respect of medelij te hebben met een gedetineerde. Deze personen moeten maar eens leren dat een ander respect verdiend, en dat zij op een tweede zo al niet derde plaats horen op de ranglijst MENS. Jij als medewerkster hebt zorg te dragen voor regels waaraan zij zich te dienen houden. Vergeet echter niet dat familie van dit soort personen, het meestal moeilijk hebben en net zo min als jouw kunnen begrijpen wat hun zoon of vriend heeft (mis)gedaan.