Bewa poulers

  • patrick

    Ik zal met eerst even voorstellen ik ben patrick en werk nu 4 jaar in de P.I. Breda. Ik ben eerst bewa (bewaarder) geweest en ben daarna gaan poulen (het werk van een piwer op de etages). Ik werk nu sinds kort als piwer in de koepel en ben bezig met de opleiding spw woonbegeleider omdat ze dat verplicht hebben gesteld als je piwer wou worden. Nu zijn we op school bezig om een project te maken over een probleem op je werkveld en wat denkt u dat het probleem is POULEN omdat daar veel onvrede is tussen de samenwerking van verschillende takken binnen de koepel. Dus ik wil daar een project van maken zodat ik het in de praktijksituatie kan toe passen en daardoor het als pouler fijner werken word op de etages als inval piwer.

    Wat zal ik van u graag willen weten dat is het volgende:

    1 Bestaan poulers bij jullie?

    2 Is er begeleiding van de poulers zo ja wie doet dat dan?

    3 Is er een doorstroom model van de bewaarders naar piwer?

    4 Is er een regelgeving betreffende de poulers?

    5 Moet een piwer spw woonbegeleider hebben, zo ja krijgt hij dan alles vergoed?

    6 Krijgt een pouler vergoeding voor het werk wat hij als piwer doet, zo ja hoeveel?

    7 Hoe staan de piwers, etc. tegen over de poulers?

    Al bij al zoveel informatie omtrent de poulers.

    Als u mij deze informatie kan toe sturen ben ik u van harte dankbaar en kan ik mijn project starten door de verschillen van verschillende inrichting van de poulers te vergelijken en zo tot een betere situatie te komen.

    BVD patrick

  • Rene

    Patrick,

    Ben al een tijdje uit het werk, maar zeer geintresseerd in het wel en wee binnen onze gevangenis muren. Poulers zijn een verkapte vorm van goedkope arbeidskrachten? of hoe moet ik dat zien.